• Gemakkelijk retour
  • Gratis verzonden vanaf € 50,-
  • Persoonlijke service
  • Snelle levering
  • Scherpe prijzen
  • Veel producten uit voorraad leverbaar

Douchebag tassen

Geen producten gevonden!

Douchebags

Bij van Bellen waren we een van de eerste die deze super toffe tassen verkochten. We hebben verschillende douchebag rugtassen bij van Bellen in verschillende soorten en maten.

Douchebags perspectief

Bij Db zijn ze reizigers. Dromers. Optimisten. Ze geloven dat de wereld morgen beter zal zijn dan vandaag. Ze geloven in familie. Open architectuur. Bruggen, geen muren. Ze geloven dat reizen - in de achtertuinen, over oceanen en door de ruimte - de kracht hebben om onze geest te openen en ons leven vorm te geven. Bij Db zijn ze er om zinvolle reizen te creëren.

Douchebags verhaal

Noorwegen, 2009. Er waren gletsjers om te skiën. Er waren golven om te surfen. En in een smaragdgroene baai onder twee bergtoppen waren er ideeën om te delen. Ideeën over reizen en het veranderen van de wereld.

Jon Olsson en Truls Brataas hadden elkaar nog maar net ontmoet, en op het eerste gezicht waren ze heel anders. Jon was een onstuimige freeski-legende die op de eerste golven van een opkomend videoplatform YouTube reed. Truls was een onstuimige ondernemer die industriële engineering, ruimtevaart en astrofysica opdook.

Ondanks hun verschillen deelden de twee een voorliefde voor actiesporten, avontuur en product. Truls was net terug van een jaar zwerven over de aarde en betreurde het gebrek aan premium bagage om zijn spullen te dragen. Na een decennium ski's over de hele wereld gesleept te hebben, begreep Jon dit pijnpunt acuut.

Die avond maakten Truls en Jon de eerste productschetsen en veroorzaakten wat een wildvuur van productgerichte innovatie zou worden. Van daaruit was het een filmische montage van drukte. Ontwerp en herontwerp. Rum en ontwikkeling (wilde ideatie). Onderzoek en ontwikkeling (praktische toepassing). Het onderzoeken van meer dan 150 atleten, reizigers en bagage-afhandelaars om er zeker van te zijn dat ze echte problemen oplosten. Bloedarmoede bankrekeningen. Late nachten. Noedels. Totdat uiteindelijk, in 2012, Douchebags * werd geboren.

De naam Douchebags

De naam "Douchebags" is bedacht en ontworpen tijdens een vroege brainstormsessie. Toen vroeg Jon zijn toehoorders hoe het bedrijf moest heten, en "Douchebags" kwam keer op keer op de proppen. Ze vonden het leuk dat het oneerbiedig was en een speelsheid gaf aan hun anders gepolijste branding. Met één kans om te slagen, wisten ze dat ze gedenkwaardig moesten zijn. Na veel discussie besloten ze uiteindelijk: Douchebags it is.

Momentum

Hun nauwgezette toewijding aan de details en buiten de gebaande paden loonde. De uitrusting was een hit en Db werd overspoeld met bestellingen uit tientallen landen, vijfsterrenrecensies en designprijzen. Ze schonken wat champagne in, omhelsden elkaar en haalden diep adem. Ze hadden het gedaan.

Nu was het tijd om het opnieuw en opnieuw en opnieuw te doen. Om te innoveren in nieuwe producten en hun bereik uit te breiden in regio's dichtbij en ver weg, en dat is precies wat ze al bijna tien jaar doen.

Design

Principes

Db-design is altijd begonnen in onze kerngemeenschappen - skiërs, snowboarders, surfers, fietsers en creatievelingen. Ze leren van hun reisuitdagingen kennen en proberen ze op te lossen via deze vijf principes:

  • Lichtheid: verminder stress en last van overgewicht voor bagage.
  • Bescherming: bescherm de uitrusting binnenin.
  • Veelzijdigheid: maak tassen die geschikt zijn voor verschillende spullen.
  • Compressie: Minimaliseer de behoefte aan opslagruimte.
  • Gemak: Maakt moeiteloos hanteren en dragen mogelijk

Technologie en innovatie

In de kinderjaren van Db werd vaak gevraagd: "Hoeveel kun je echt van bagage wisselen?" Douchebags hielden van deze vraag. Het was een moeilijke maar waardige uitdaging en vandaag zijn ze trots dat we een definitief antwoord hebben. "Blijkbaar kun je het veel veranderen.”

Reisuitrusting opnieuw gedefinieerd

Sinds het begin in 2009 is Douchebags gefocust op het ontwikkelen van de beste producten voor comfortabel reizen. De tassen hebben enorm veel internationale aandacht gekregen en in 2012 werden de skitassen genomineerd als finalist voor Innovatie van het jaar op de grootste sportbeurs ter wereld - ISPO in München, Duitsland.

De ski-tassen

De skitassen zijn ontwikkeld door meer dan 150 skiërs, snowboarders en surfers te interviewen om erachter te komen wat de kerngebruiker echt nodig heeft in hun reisuitrusting. Verder gaven bagageafhandelaars, treinbegeleiders en luchtvaartmaatschappijen hun mening over hoe de tas het meest geschikt zou zijn voor transport. Dit proces heeft geleid tot vijf belangrijke behoeften die moeten worden aangepakt: 

  • Aanpassingssysteem - Tassen geschikt maken voor verschillende spullen
  • Draagsysteem - Vergemakkelijkt hanteren en dragen 
  • Stevige bescherming - Vermijden van beschadigde spullen 
  • Laag gewicht - Ontlasting en vermijding van overgewicht 
  • Drukkenbaar ontwerp - Minimaliseren benodigde opslagruimte.

Om aan deze behoeften te voldoen, moest de technologie worden ontwikkeld. Door de bekroonde productontwerper en ski-billen Per Finne erbij te betrekken, evenals de Noorse Universiteit voor Wetenschap en Technologie, ontwikkelde het team een ​​gepatenteerde technologie die al onze dromen over reisuitrusting deed uitkomen.

Het Hook-Up-systeem

Na het succes met Db skitassen, zijn ze blijven pushen om reisuitrusting opnieuw te definiëren. Een van de andere geprezen innovaties is het gepatenteerde hook-up-systeem, dat het gewicht van de menselijke schouders tilt door het over de wielen te plaatsen. Snel te bevestigen G-gespen op onze rugzakken zorgen voor een gemakkelijke verbinding met de skitassen en alle andere bagage op wielen.